- بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یکی از انواع مارکتینگ است که در آن کسب و کارها از طریق ایمیل به سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان متصل می شوند. از کمپینهای ایمیلی میتوان برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد ترافیک به کانالهای دیگر، تبلیغ محصولات یا خدمات، یا پرورش سرنخها برای خرید استفاده کرد.
مقررات ایمیل برندها را ملزم میکند تا از شیوههای ایمیل تجاری مسئولانه پیروی کنند، که در سه اصل خلاصه میشود:
- فقط به افرادی ایمیل بزنید که انتظار دارند از شما بشنوند. یعنی آنها انتخاب کرده اند
- انصراف را برای مشترکین آسان کنید.
- هنگام برقراری تماس در مورد اینکه چه کسی هستید شفاف باشید.
با در نظر گرفتن این موضوع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که استراتژی نحوه ایجاد لیست ایمیل خود را تعیین کنید – پایگاه داده مخاطبینی که می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید. رایج ترین روش از طریق فرم های جذب سرنخ در وب سایت شما است.
سپس، به نرم افزار مارکتینگ ایمیلی و یک CRM برای ارسال، ردیابی و نظارت بر اثربخشی ایمیل های خود نیاز دارید. برای پیشبرد استراتژی ایمیل خود و به حداکثر رساندن بهره وری، ممکن است بخواهید به نرم افزار اتوماسیون ایمیل نیز نگاهی بیاندازید که ایمیل ها را بر اساس معیارهای راه اندازی ارسال می کند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی دیگر از انواع مارکتینگ است که به گونه ای طراحی شده است که از یک جامعه موجود از دنبال کنندگان درگیر در رسانه های اجتماعی استفاده کند. اینفلوئنسرها در جایگاه خود متخصص در نظر گرفته می شوند و وفاداری و اعتماد را از سوی مخاطبانی که ممکن است سعی در دستیابی به آنها داشته باشید ایجاد کرده اند.
برای شروع کار با اینفلوئنسر مارکتینگ، ابتدا باید استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بسازید و نوع اینفلوئنسر را مشخص کنید. سپس، شما می خواهید معیارهایی را برای اینفلوئنسر خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که با استراتژی و بودجه شما هماهنگ هستند. عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از جایگاه آنها، اندازه مخاطبان و معیارهای فعلی آنها.
از روشهای زیر، میتوانید اینفلوئنسرها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید:
- ارتباط دستی در رسانه های اجتماعی.
- استفاده از پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ
- استخدام یک آژانس برای انجام تحقیقات و اطلاع رسانی برای شما.
- بازاریابی برند
برند مارکتینگ یکی از انواع مارکتینگ است که شکل دادن به درک عمومی برند شما و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب هدف شما از طریق داستان سرایی، خلاقیت، طنز و الهام را انجام می دهد.
هدف در اینجا تفکر برانگیز بودن و ایجاد بحث است تا برند شما به خاطر سپرده شود و با احساسات مثبت همراه شود.
برای شروع بازاریابی برند، باید شخصیت خریدار خود را عمیقاً درک کنید و آنچه در آنها طنین انداز می شود. شما همچنین باید موقعیت خود را در بازار و آنچه شما را از رقبای خود منحصر به فرد می کند در نظر بگیرید. این میتواند به شکلدهی ارزشها و آنچه که برای آن ایستادهاید کمک کند، و به شما خوراکی برای کمپینهای داستانگویی میدهد.
- بازاریابی معرف
بازاریابی معرف یکی از انواع مارکتینگ است. هنگامی که یک کسب و کار به برند دیگری – به نام شریک – با پورسانت برای هر خریدی که توسط مشتری از طریق تاکتیکهای تبلیغاتی آن شرکت انجام میشود، پاداش میدهد، این مارکتینگ معرف است.
در میان تأثیرگذاران محبوب است، اما همچنین میتواند توسط برندها برای تبلیغ محصولات یا خدماتی که با برندهای خودشان هماهنگ هستند، استفاده کنند.
اگر از قبل داراییهای بازاریابی دارید که عملکرد خوبی دارند، مانند وبسایتی که سرنخ ایجاد میکند یا یک شبکه رسانه اجتماعی فعال، مارکتینگ وابسته راهی عالی برای افزایش بیشتر این داراییها است. محصول یا برندی را انتخاب کنید که کاملاً با آنچه می فروشید همسو باشد اما با شما رقابت نمی کند و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.
از طرف دیگر، این یک روش مقرون به صرفه برای گسترش آگاهی از برند و جایگزین خوبی برای بازاریابی تأثیرگذار است. شما می توانید از مارکتینگ وابسته برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. و بهترین بخش این است که هر کسب و کاری می تواند قوانین خود را هنگام راه اندازی یک برنامه وابسته طراحی کند.